צ’כיה: אושרה מכירת קנאביס רפואי

תכנית הקנאביס הרפואי בצ’כיה אושרה הבוקר. קנאביס רפואי יחולק בבתי מרקחת למחזיקים ברשיון

ב-15.02.13 חתם נשיא צ’כיה, וצלב קלאוס, על החוק החדש המאשר מכירת קנאביס רפואי בבתי מרקחת ייעודיים והבוקר, 03/04, נכנס החוק החדש לתוקפו. קנאביס רפואי יחולק למטופלים הסובלים מסרטן, פרקינסון, טרשת נפוצה (MS) או פסוריאזיס (ספחת).

על פי החוק החדש, בשנה הראשונה לתכנית תייבא המדינה את הקנאביס מהולנד ולאחר מכן תחל במתן רשיונות למגדלים פרטיים בדומה למתווה הישראלי כפי שדיווחנו לפני יותר משנה.

אזרחים אשר יהיו מעוניינים באישור קנאביס רפואי יוכלו לקבל אותו ע”י מרשם מרופא מומחה אך בדומה לישראל, הקנאביס הרפואי לא יכוסה ע”י קופות החולים ולא ייאושר לגידול ביתי.

“מטרת ההצעה הזו היא להפוך את המריחואנה הרפואית לנגישה עבור חולים הזקוקים לה ומשתמשים בה כבר היום, אפילו שהיא מנוגדת לחוק”, הסביר פאבל בם, ממנסחי ההצעה.

קנאביס רפואי

יותר ויותר חולים צ’כים מגדלים קנאביס בביתם בעקבות האיסור הנוכחי על רישום החומר כתרופה למחלות השונות ויותר ויותר חנויות לממכר אביזרי גידול קנאביס נפתחות ברחבי המדינה. השינוי המבטיח במדיניות בא בעקבות מחקרים וראיות גוברות בנוגע להשפעות החיוביות של הקנאביס לסובלים ממגוון רב של מחלות.

ממשלת צ’כיה קיבלה את ההחלטה בנוגע ללגליזציה לאחר שפורסמו תוצאות פרוייקט שנמשך שנתיים ובחן את הנזק והתועלת של המלחמה בסמים. מסקנות הפרוייקט הראו כי:
1. ענישה על צרכנות סמים אינה מפחיתה את זמינות החומרים בשוק.
2. סקרים הראו כי אחוזי השימוש בסמים רק הולכים וגדלים ככל שהמלחמה בסמים נמשכת.
3. העלויות הכלכליות הכרוכות באכיפה הכבידו מאוד על אוצר המדינה ובכך גרמו לנזק לקהילה.

קיראו עוד: לגליזציה בצ’כיה ומסביב לעולם

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר